آموزش, موبایل

۱۰ علت خاموش شدن ناگهانی گوشی

-10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی سخت افزاری نرم افزاری CPU وارد شدن ضربه به گوشی ال سی دی گوشی صفحه نمایش گوشی گوشی موبایل بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

علت خاموش شدن گوشی موبایل چیست؟

اغلب برای ما پیش آمده که وقتی داریم از تلفن همراهمان استفاده میکنیم ناگهانی خاموش بشود. گاهی فکرمان سمت اینکه شاید از گوشی زیاد استفاده کردیم برود چون امروزه اکثرا از تلفن های همراهشان مصرف زیادی دارند مخصوصا نوجوانان در زمینه های سرگرمی , بازی , آموزشی , استفاده های روزمره و حتی استفاده های کاری برای کسب وکار و فعالیت های دیگه. خاموش شدن گوشی یکی از مشکلاتی است که دلایل مختلفی داره و آزاردهنده است در این مقاله به احتمالات و دلایلی که میتواند این اتفاق بیوفتد میپردازیم.

۱۰ دلیل احتمالی برای خاموش شدن ناگهانی:

  1. خرابی باتری
  2. مشکلات نرم افزاری
  3. مشکلات سخت افزاری
  4. گرم شدن و سرد شدن بیش از حد گوشی
  5. اختلال در عملکرد دکمه خاموش و روشن شدن گوشی
  6. عدم کارکرد صفحه نمایش گوشی
  7. استفاده از کابل و آداپتور شارژر نامناسب و تقلبی
  8. خیس شدن گوشی
  9. وارد شدن ضربه محکم به گوشی
  10. استفاده بیشتر از ظرفیت پردازنده گوشی
۱-باتری گوشی

یکی از عوامل اصلی در صحیح کارکردن گوشی شما باتری آن است که خراب بودن آن منجر به خاموش شدن ناگهانی میشود. از جمله خرابی ها یک مثال برای شما میزنم; شما گوشی خودتان را به شارژر وصل کردین و پس از کامل شدن آن را میکشید اما بعد از کمی استفاده میزان زیادی شارژ خالی میشود و حتی خاموش میشود . در چنین موقعیتی یکی از گزینه های حل مشکل به صورت موقت، کالیبره کردن آن بوده که پس از انجام آن متوجه خرابی یا عدم خرابی باتری خواهید شد. اگر باتری گوشی شما خراب باشد باید به دست یک متخصص تعمیر و یا حتی تعویض انجام بشه. اصلا به این فکر که خودتان باتری گوشی را جدا کنید نیوفتید چرا که ممکن است کانکتور ها و سیم اتصال بین قطعات را جدا نموده و مشکلات پیچیده تری را برای گوشی به وجود آورده و حتی گوشی به طور کامل از بین برود.

 

 

باتری گوشی-10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

۲-مشکلات نرم افزاری

یکی از دلایل بعدی خاموش شدن مشکلات نرم افزاری مثل نصب برنامه های مخرب و ویروسی که میزان کارکرد صحیح گوشی شمارو به شدت کاهش میدهند . برای متوجه شدن این امر میتوانید به کارکرد گوشی خودتان توجه کنید به عنوان مثال وقتی که میزان هنگ کردن گوشی افزایش یافته و صفحه نمایش به مدت طولانی خاموش و تیره مانده و مجددا راه اندازی می شود، ممکن است برخی از نرم افزار های مورد استفاده شما به عملکرد عادی گوشی ضربه می زنند. برای جلوگیری از نصب برنامه های مخرب و ویروسی میتوانید از آنتی ویروس های قوی روی گوشی خودتان نصب کنید.

۳-مشکلات سخت افزاری

عدم  تنظیم صحیح قطعات گوشی موبایل توسط تعمیر کار موبایل میتواند مورد بعدی باشد. به عنوان مثال درست تنظیم نبودن قسمت تاچ صفحه نمایش، خرابی دکمه پاور، معیوب شدن دوربین ها، عدم اتصال صحیح کانکتور ها و سیم ها، جا نزدن درست باتری وجود مشکل در اسپیکر و غیره از مشکلات مربوط به سخت افزار تلفن همراه بوده که در مواردی باعث خاموش شدن ناگهانی گوشی می شود. عیب یابی و تعمیر مشکلات سخت افزاری به مراتب سخت بوده و باید از یک تعمیر کار حرفه ای و قابل اعتماد کمک گرفت.

سخت افزاری نرم افزاری CPU وارد شدن ضربه به گوشی ال سی دی گوشی صفحه نمایش گوشی گوشی موبایل بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی -10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

۴-گرم شدن و سرد شدن بیش از حد گوشی

تغییر دمای گوشی یکی از دلایل خاموش شدن گوشی شما میتواند باشد. ممکن است گوشی شما هیچ مشکلی هم نداشته باشد و کاملا سالم باشد اکا با تغییر دما به عنوان مثال زیاد گرم شدن گوشی خاموش میشود که این یک امر طبیعی است که برای جلوگیری خسارت به قطعات داخلی گوشی موبایل طوری طراحی شدن که با تغییر دما خاموش بشوند. گوشی های انرویدی در سرما و دمای خیلی کم از رقیبانش بهتر است اما آیفون تحمل دمای بالای زیادی دارد و گرمارا تا حد زیادی تحمل میکند . برای جلوگیری خاموش شدن گوشی میتوان به زیا کار نکردن با گوشی زیر نور خورشید اشاره کرد و استفاده بازی های سنگین و نرم افزار های پرحجم. شما میتوانید با استفاده از یک قاب خوب و با کیفیت هم جلوگیری کنید .

بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی-10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

۵-اختلال در عملکرد دکمه خاموش و روشن شدن گوشی

اختلال در عملکرد دکمه پاور گوشی یکی از دلایل دیگر است.در اکثر گوشی های برند اندروید نگه داشتن دکمه پاور به مدت ۸ تا ۱۰ ثانیه موجب راه اندازی مجدد تلفن همراه می شود. ممکن است هنگامی که با گوشی خود کار می کنید، ناگهان گوشی خاموش شده و مجددا روشن شود. برای حل این مشکل باید گوشی را از قاب آن جدا نموده و دکمه پاور به به صورت کامل بررسی کنید. در حالت عادی باید دکمه به صورت صاف قرار گرفته شده باشد و پس از فشردن آن به طور معمولی از کیس خود خارج شود. در صورت معیوب بودن دکمه پاور می توان توسط اجسام نوک تیز مانند پنس یا موچین به بیرون کشیدن و آزاد کردن دکمه پاور بپردازید.

۶-عدم کارکرد صفحه نمایش گوشی

در صورتی که هیچ یک از مشکلات ذکر شده بالا را نداشتید و از داشتن شارژ گوشی خود مطمئن بودین باید به سراغ صفحه نمایش برویم. اگر گوشی خودتان را روشن کردن و متوجه لرزش هنگام روشن شدن آن شدین ولی همچنان صفحه نمایش شما سیاه است مشکل از صفحه نمایش شما است و باید یک متخصص آن را درست کند شما میتوانید اگر ال سی دی گوشی موبایلتان سوخته بود برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات شخصی خود بکاپ بگیرید .

۷-استفاده از کابل و آداپتور شارژر نامناسب و تقلبی

یکی از دلایل روشن شدن و خاموش شدن های ناگهانی نداشت شارژ کافی گوشی موبایل شماست. یکی از مواردی که اکثرا دقتی به آن نمیکنید نحوه شارژ صحیح و نوع کابل و آداپتور مورد استفاده می باشد. آی سی تغذیه شارژ در مدل های مختلف تلفن همراه نیاز به مقدار ولتاژ به خصوصی برای شارژ دارد. استفاده ار شارژر های تقلبی و خراب به مرور زمان برای شما مشکلات زیادی را به وجود میاورد.کابل شارژر نقش اساسی در انتقال جریان برق به تلفن همراه داشته و معیوب بودن و استفاده از نسخه های کپی موجب اختلال در فرآیند گوشی موبایل دارد.

بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی-10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

۸-خیس شدن گوشی

اگر گوشی شما خود به خود خاموش شد ممکن است  از ورود قطرات آب یا مایعات به اخل گوشی شما دلیلش باشد. از آنجایی که گوشی تلفن از قطعات الکترونیکی ساخته شده است به آب و ورد مایعات حساس هستند.افتادن گوشی در آب و خیس شدن آن موجب از بین رفتن هارد شده که برای تعمیر آن باید به متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کرد.

۹-وارد شدن ضربه محکم به گوشی

یکی از علل های خاموش شدن ناگهانی ممکن است وارد شدن ضربه به گوشی شما باشد ( اتصالات بین باتری و بدنه گوشی قطع شده وعدم جریان کشی باتری تلفن همراه موجب خاموش شدن آن میشود ). این مشکل معمولا برای گوشی های بی کیفیت و ارزان قیمت اتفاق میوفتد که باعث شل شدن قطعات به کاررفته روی برد الکترونیکی گوشی میشود و درنهایت گوشی شما خاموش میشود.

وارد شدن ضربه به گوشی ال سی دی گوشی صفحه نمایش گوشی گوشی موبایل بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی -10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

۱۰-استفاده بیشتر از ظرفیت پردازنده گوشی

پردازنده های تلفن همراه که با نام CPU شناخته میشوند عملکرد صحیح گوشی شما وابسته به آنهاست .هر برند گوشی توانایی محدودی در پردازش برنامه ها و نرم افزار ها را دارد که استفاده بیش از ظرفیت آن باعث اختلال در گوشی شما میشود. برای حل مشکل خاموش شدن گوشی به علت استفاده بیش از اندازه از CPU لازم است با بررسی دقیق تمامی نرم افزار های تلفن همراه، برنامه مخرب را شناسایی کرده و آن را حذف نمایید. در ادامه گوشی خود را ری استارت کرده و مجددا راه اندازی نمایید.

CPU وارد شدن ضربه به گوشی ال سی دی گوشی صفحه نمایش گوشی گوشی موبایل بیش از حد داغ شدن گوشی باتری گوشی -10 علت خاموش شدن ناگهانی گوشی گوشی موبایل صفحه نمایش شارژر سامسونگ شیائومی بای زی buyzi.ir بایزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *