فروشگاه

فروش اینترنتی در ایران

فروشگاه اینترنتی بای زی buyzi.ir

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، محصولات و خدمات مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند. خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه، کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی اجناسی که از طریق خرید اینترنتی خریداری شده اند به چند شیوه قابل پرداخت است. می‌توان از کارت‌های بانکی، پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب استفاده کرد. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند

خرید اینترنتی درواقع خرید از طریق وبسایت ها و فروشگاه های انلاین اینترنتی هستند. در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار تیم برنز لی که اینترنت را اختراع کرد، تجارت الکترونیک را راه اندازی کرد. در سال ۱۹۹۴ نیز اولین بانکداری آنلاین رونمایی شد و برای اولین بار خرید اینترنتی انجام شد.

به این ترتیب کاربران می توانند با لباس راحتی خود پشت مانیتورهایشان به خرید بپردازند و تنقلات بخورند. اما با رواج چشمگیری که تجارت الکترونیک این روزها در زندگی ما پیدا کرده است، شاید کمتر کسی به نقطه ی آغاز آن فکر کند.

فروشگاه‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می‌کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌زنند.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسبتر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت و کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند چون به صرفه تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا فروشهای اینترنتی از فروشهای حضوری پیشی گرفته‌است و این امر عرضه‌کنندگان را برآن داشته‌است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا ,خدمات خود، عرضه اینترنتی هم یکی از ملزمات انها شود.

اداره‌ فروشگاه اینترنتی توسط نرم‌افزارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که امکانات متعددی دارند. اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف از فروش، از امکانات این نرم‌افزار است. در ایران نیز فرهنگ خرید آنلاین تا حدود زیادی جایگاه خود را پیدا کرده است. شرکت‌های زیادی به سوی ارائه خدمات فروش آنلاین حرکت کرده‌اند و سرمایه‌گذاری خوبی شده است. بنابراین در این مقاله کوشش شده است تا مزایا و چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی تشریح شود

چند اشتباه رایج وجود دارد که باعث ضررهای کلان در تجارت اینترنتی می‌گردد:

یک فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با یک فروشگاه فیزیکی از نظر مدیریت و سرمایه گذاری ندارد. همانطور که یک فروشنده برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه کند اگر برای طراحی سایت خود هزینه کافی نکند هیچ برگشت سرمایه‌ای در کار نخواهد بود.

یک فروشگاه اینترنتی نیاز به امنیت دارد. همانطور که یک فروشنده برای امنیت مغازه خود هزینه می‌کند، خیلی بیشتر باید برای امنیت فروشگاه اینترنتی خود هزینه نماید. دزدان اینترنتی خیلی ماهر تر از دزدان فیزیکی هستند.

یک فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغ دارد. فروشنده آنلاین باید بیاندیشد که آیا مردم می‌توانند نام سایت وی را حدس بزنند؟ یا مشتریان به هر سایتی برای خرید پول پرداخت می‌نمایند؟ بنابراین اینترنت یک رسانه جدید است ولی قوانین اصلی کسب‌وکار به قوت خود باقی هستند.

مهمترین مزایای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی عبارتند از:

  • دسترسی دائمی و بیست‌وچهار ساعته
  • نبود محدودیت مکانی و دسترسی
  • امکان مقایسه کالا ها
  • نبود هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان
  • حق انتخواب بیشتر و تنوع بیشتر برای انتخواب کالا.
  • ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما
  • کاهش بسیاری از هزینه‌های جانبی مثل اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره
  • تحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقل
  • عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا
  • افزایش چشمگیر قدرت خریدار
فروشگاه اینترنتی بای زی buyzi.ir

فروشگاه های اینترنتی در ایران:

 

امروزه بسیاری از فروشگاه ها و وبسایت های اینترنتی در ایران وجود دارند و مردم به راحتی از آنها نیاز های خودشان را تامین میکنند.این فروشگاه های اینترنتی همواره میکوشند تا برای بهتر کردن خدمات خودشان به مشتری ها و جلب اعتماد مشتری های بهتر شوند تا به یکی از بزرگترین و قابل اعتماد ترین سایت ها  تبدیل شوند.

فروشگاه اینترنتی بای زی هم درهمین راستا برای ارائه بهترین خدمات به شما تلاش میکند و با کیفیت ترین کالا ها را برای شما فراهم میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *