آموزش, موبایل

سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

سامسونگ بهتره یا شیائومی؟بای زی buyzi.ir بایزی , فروشگاه بای زی

سامسونگ یا شیائومی؟

هروقت صحبت از گوشی موبایل میشه اولین برند هایی که توی ذهن همه میاد سامسونگ و اپل (آیفون) است. قبلا رقابت بین سامسونگ و آیفون بود اما برند های جدیدی پا به عرصه بازارگذاشته اند . سامسونگ با اعتبار بالایی که داره یک برند معروف شناخته شده است که طرفدارهای زیادی داره و گوشی های زیادی با ویژگی , طراحی , قیمت مختلف وارد بازار کرده اما برای اون رقابتی با برند نوپای شیائومی ایجاد شده . شیائومی گوشی های موبایل مختلف با کیفیت خوبی تولید کرده , علاوه بر آن تولید محصولات الکترونیکی دیگری هم دارد.

با کم شدن سهم هواوی در بازار و تحریم ها و نداشتن سرویس های گوگل روی این گوشی باعث شد سهم بازار های متعلق به این شرکت بزرگ رو شیائومی به خودش اختصاص بده و پیشترفت چشم گیری کند.

از طرفی شرکت سامسونگ از ابتدای فراگیری بیماری کرونا با مشکل تأمین قطعات مورد نیاز گوشی‌های خود مواجه بود و این قضیه در سال ۲۰۲۱ بیشتر شدت گرفت و همین باعث شد این کمپانی کره‌ای در برخی بازارها مانند اروپا نتواند به خوبی به تقاضای موجود برای گوشی‌های میانرده خود مانند کهکشانی‌های سری A تامین کند و از طرفی شیائومی با تولید مدل‌های مختلف تلاش کرد تا گوی سبقت را از رقیب بزرگ خودش بگیره.

شیائومی یا سامسونگ؟ بای زی فروشگاه بای زی buyzi.ir بایزی

به این ترتیب از اول سال ۲۰۲۱ شیائومی توانست بعد از ۸ سال سامسونگ را پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان تبدیل شود. رسیدن به این موفقیت به معنای واقعی کلمه برای شیائومی تحسین برانگیز است؛ چرا که این سازنده تنها در ۱۰ سال توانسته به این مقاوم دست پیدا کند در حالی که شرکت سامسونگ قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد (البته سامسونگ از ابتدا در زمینه گوشی و … فعالیت نمی‌کرده است).

سامسونگ بخریم یا شیائومی؟

همانطور که بالا توضیح دادیم سامسونگ یکی از قدیمی ترین شرکت ها است ولی شرکت شیائومی با تولید سری گوشی های Redmi هدف ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان با سطح اقتصادی پایین‌تر را دنبال می‌کند. از نظر طراحی کاملا یک امر سلیقه ایه و نمیتوان طراحی یک گوشی رو برای همه کاربران تایید کرد. پس از بخش طراحی میگذریم و به کیفیت میپدرازیم.

هردو گوشی های پرچم دار دو سازنده از بهترین متریال موجود در بازار استفاده میکنند. سامسونگ گوشی های خود را از  از ترکیب شیشه و آلومینوم می‌سازد و شیائومی هم به همین ترکیب یا سرامیک و حتی چرم و آلومینیوم استفاده میکند. اما گوشی های پرچم دار ساسونگ یک برتری نسبت به پرچم دار های شیائومی دارند که آن هم وجود گواهینامه IP68 که این نشان از ضد آب بودن گوشی های پرچم دار سامسونگ است که شیائومی چنین قابلیتی ندارد البته در سری ۱۳ چنین قابلیتی جدید اضافه کرده این برند که تا از این پس همه چیز برابر باشد و نتوان هیچ‌یک از دو برند را از دیگری برتر دانست.

گوشی های میان رده شیائومی یا سامسونگ؟

در سری گوشی های میان رده داستان فرق میکند. شیائومی در گوشی‌های میان‌رده خود از شیشه برای قاب پشتی استفاده می‌کند و برای فریم کناری معمولا لز پلاستیک استفاده میکند. گوشی‌های میان‌رده سری A و M سامسونگ اما همگی از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و حتی گوشی قاتل پرچمدار این سازنده کره‌ای نیز بدنه‌ای پلاستیکی دارد که به نوعی یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. کیفیت ساخت گوشی‌های میان‌رده شیائومی بهتر از سامسونگ است اما در عوض گوشی‌های سری A مانند A73، A53 و حتی A33 از گواهی IP67 استفاده می‌کنند و از این نظر نسبت به میان‌رده‌های شیائومی با گواهی IP53 برتری دارند.

برنده در بازه قیمتی پرچمدار: برابر

برنده در بازه قیمتی میان‌رده: از نظر کیفیت ساخت شیائومی و از نظر گواهی ضدآب سامسونگ

مقایسه سامسونگ و شیائومی از نظر نمایشگر:

سامسونگ یکی از بهترین کیفیت هارو در صفحه نمایش دارد و از چندین سال قبل از متریال خیلی خوبی استفاده میکند.شیائومی هم کیفیت خوبی در صفحه نمایش دارد و توانسته است ثابت کند که میتواند در این زمینه هم با سامسونگ رقابت کند . در سری گوشی های پرچم دار علاوه بر نحوه کارو عملکرد عالی با بهترین صفحه نمایش های دنیا مواجه میشوید. نگاهی به مشخصات گلکسی S23 اولترا و شیائومی ۱۲ پرو یا ۱۲ اس اولترا بهتر متوجه این موضوع خواهید شد.

برنده در بازه قیمتی پرچمدار: برابر

برنده در بازه قیمتی قاتل پرچمدار: شیائومی

برنده در بازه قیمتی میان‌رده: برابر

برنده در بازه قیمتی اقتصادی: شیائومی

برنده از نظر قابلیت‌های شخصی‌سازی: برابر

برنده از نظر عملکرد بهینه: سامسونگ

برنده از نظر قابلیت‌ها و امکانات: شیائومی

برنده از نظر آپدیت نرم افزاری: سامسونگ

اما سامسونگ بالاخره تراشه‌های اگزینوس را کنار گذاشت و سری S23 به طور کامل با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ روانه بازار شد تا عملکرد آن با پرچمداران شیائومی برابر باشد. در بازه قیمتی گوشی‌های قاتل پرچمدار برتری با شیائومی خواهد بود؛چون محصولی مثل شیائومی ۱۲ تی پرو از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند اما گلکسی S21 FE به تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز شده است که عملکرد ضعیف‌تری دارد. در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی در تقریبا ۹۰ درصد مواقع برتری با شیائومی است و گوشی‌های هم‌رده این برند قدرت سخت افزاری بسیار بهتری دارند. برای مثال سامسونگ بهترین میان‌رده خود که گلکسی A73 است با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ وارد بازار کرده و این در حالیست که گوشی‌های هم‌رده شیائومی این مدل از تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ یا حتی ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند و قدرت بسیار بهتری دارند. در کل اگر برای شما قدرت سخت افزاری اهمیت دارد و مخصوصا می‌خواهید با گوشی بازی کنید برند شیائومی انتخاب بسیار بهتری در بازه‌های قیمتی مختلف است.

شیائومی , سامسونگ,بای زی , بایزی ,فروشگاه بای زی,BUYZI.IR

باتری:

بخش باتری به دو بخش میزان شارژدهی و البته سرعت شارژ شدن گوشی تقسیم می‌شود. در گوشی های پرچم دارند و گوشی های گران قیمت این شرکت در شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارند. شرکت شیائومی هم عملکردی شبیه سامسونگ دارد و در سری گوشی های اقتصادی هم شبیه هم هستند.

اما در بازه زمانی شارژ شدم به کلی داستان فرق میکند.بهترین گوشی های سامسونگ از شارژ ۴۵واتی استفاده میکند ولی شیائومی در بعضی از مدل ها از شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده میکند و عملکرد تحسین برانگیزی دارد. شیائومی حتی در گوشی‌های اقتصادی خود نیز از شارژ سریع ۳۳ واتی یا بالاتر استفاده می‌کند در حالی که سامسونگ هنوز برخی از پرچمداران خود را با شارژ سریع ۲۵ واتی روانه بازار می‌کند.

برنده از نظر شارژدهی در بازه قیمتی پرچمدار: سامسونگ

برنده از نظر شارژدهی در بازه قیمتی قاتل پرچمدار: برابر

برنده از نظر شارژدهی در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی: برابر

برنده از نظر سرعت شارژ: در همه بازه‌های قیمتی با اختلاف شیائومی

شارژدهی گوشی های شیائومی .بای زی ,فروشگاه بای زی,buyzi.ir,شارژر,گوشی موبایل,شیائومی,سامسونگ

سوالات متداول:

سامسونگ تا چند سال برای گوشی‌های هوشمند آپدیت منتشر می‌کند؟ این سازنده کره‌ای سه سال آپدیت نرم افزاری و تا پنج سال آپدیت امنیتی را وعده داده است.

پشتیبانی نرم‌افزاری محصولات شیائومی تا چند سال است؟ شیائومی رسما چنین موضوعی را تایید نکرده است؛ اما گفته می‌شود که محصولات میان‌رده حداقل ۲ سال و محصولات بالارده نیز حداقل ۳ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کنند.

قیمت گوشی‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ اصولا هر دو شرکت برای عرضه‌ی محصولاتی با مشخصات سخت‌افزاری و عملکرد قابل توجه شناخته می‌شوند؛ اما محصولات شیائومی از قیمت به مراتب بهتری برخوردار هستند. با این حال، سری گلکسی A سامسونگ نیز توانسته با ارائه‌ی مشخصات سخت‌افزاری قابل قبول و قیمت رقابتی جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی به دست آورد.

آیا گوشی‌های سامسونگ و شیائومی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند؟ بله. زبان فارسی یکی از زبان‌هایی است که محصولات هر دو شرکت سامسونگ و شیائومی قادر به پشتیبانی از آن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *